Polityka prywatności
Administrator danych osobowych
Informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest Fundacja Drzewo Bodhi, której siedziba mieści się w Gliwicach przy ul. Zwycięstwa 1, 44-100 Gliwice, NIP: 6312722692 (dalej jako “Fundacja”, “My”).
Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego. Jesteśmy wpisani do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001107157.
Jeśli chcesz się z nami skontaktować, napisz do nas na adres: ul. Zwycięstwa 1, 44-100 Gliwice lub wyślij nam e-mail na adres: drzewobodhi@gmail.com.
Podejście do ochrony danych osobowych
Niniejsza informacja, zgodnie z art. 13 i art. 14 RODO [Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony danych osobowych oraz swobodnego przepływu takich danych, uchylające dyrektywę 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1, z późn. zm.)], określa podstawy prawne przetwarzania danych, metody ich gromadzenia i wykorzystywania przez Fundację, a także przedstawia prawa osób fizycznych, których dane osobowe są przetwarzane przez Fundację.
W Polityce prywatności przedstawiamy kluczowe informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych w naszej organizacji. Określamy główne grupy osób, których dane są zbierane, wyjaśniamy cele tego działania, podstawy prawne oraz okres ich przechowywania. Informujemy także o prawach przysługujących osobom, których dane są przetwarzane.
Fundacja dokłada wszelkich starań, aby chronić Twoją prywatność oraz przekazywane informacje, w tym dane osobowe. Gromadzimy dane wyłącznie w zakresie zgodnym z zasadami adekwatności, niezbędności i minimalizacji.
Do bezpieczeństwa posiadanych danych podchodzimy z najwyższą starannością. Stosujemy uznane standardy w zakresie ochrony danych oraz wdrożyliśmy kompleksowe polityki i procedury zapewniające ich poufność i bezpieczeństwo. Regularnie przeprowadzamy wewnętrzne kontrole, aby ocenić skuteczność i adekwatność zastosowanych środków ochrony.
Wykorzystujemy odpowiednie, zgodne z najnowszym stanem techniki środki bezpieczeństwa, aby chronić dane osobowe przed nieuprawnionym dostępem, przetwarzaniem, pozyskiwaniem oraz modyfikacją.
Przeprowadzamy analizy ryzyka, aby zapewnić, że dane osobowe są przetwarzane w sposób bezpieczny. Gwarantujemy, że dostęp do danych mają tylko osoby upoważnione, i to wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji ich obowiązków. Dbamy o rejestrowanie wszystkich operacji na danych, które są dokonywane wyłącznie przez uprawnione osoby. Zapewniamy również, że współpracujące z nami podmioty dają gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa.
Ogólne informacje o przetwarzanych danych osobowych
Dane osobowe są zbierane z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem osób nieupoważnionych. Ich przetwarzanie odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi ochrony danych osobowych oraz na określonych w nich warunkach.
Nie przetwarzamy danych wrażliwych ani danych osób małoletnich.
Podanie danych osobowych jest całkowicie dobrowolne.
Fundacja stara się realizować swoją działalność statutową w możliwie największym stopniu bez przetwarzania danych osobowych uczestników organizowanych wydarzeń lub projektów. Jednak w sytuacjach, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne i adekwatne, brak podania danych osobowych może uniemożliwić prawidłowe przeprowadzenie procesów takich jak rekrutacja wolontariusza, rejestracja na wydarzenie organizowane przez Fundację czy realizacja umowy z partnerem lub przekazanie darowizny.
Twoje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany ani poddawane profilowaniu.
Prawa osób, których dane przetwarzamy
Wszystkim osobom, których dane przetwarzamy, przysługuje:
– prawo dostępu do treści swoich danych,
– prawo żądania sprostowania,
– prawo do usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania,
– prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych ze względu na Twoją szczególną sytuację, jako że – przetwarzamy Twoje dane również na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu,
– prawo do przenoszenia danych,
– prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie.
Osoby, których dane przetwarzamy na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu (np. w celu wysyłki podziękowań dla darczyńców), mają prawo zgłosić sprzeciw, informując nas, że nie życzą sobie dalszego wykorzystywania swoich danych w ten sposób.
Masz prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w zakresie, w jakim ją udzieliłeś. Cofnięcie zgody nie wpłynie na przetwarzanie, które odbyło się na jej podstawie przed wycofaniem. W przypadku wycofania zgody zaprzestaniemy przetwarzania Twoich danych osobowych.
Zakres tych praw oraz sytuacje, w których można z nich skorzystać, są określone w przepisach prawa. Możliwość skorzystania z danego prawa zależy od celu i podstawy prawnej przetwarzania danych.
Aby skorzystać z tych praw, skontaktuj się z Fundacją pod adresem: drzewobodhi@gmail.com.
Dbamy o to, aby realizacja praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych była jak najprostsza. Jako administrator danych musimy jednak upewnić się, że dane nie zostaną udostępnione osobom nieuprawnionym. Dlatego, jeśli będziemy mieli wątpliwości co do tożsamości osoby składającej wniosek, np. o dostęp do danych lub ich usunięcie, możemy poprosić o dodatkowe informacje w celu weryfikacji.
Jeśli uznasz, że naruszyliśmy Twoje prawa, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Prosimy jednak o poinformowanie nas o problemie w pierwszej kolejności. Dokładamy wszelkich starań, aby odpowiednio chronić dane osobowe, a w razie popełnienia błędu chcemy jak najszybciej go naprawić.
W przypadku pytań, wniosków lub skarg dotyczących przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt z Prezesem Fundacji. Można to zrobić, wysyłając wiadomość e-mail na adres: drzewobodhi@gmail.com lub list na adres: ul. Zwycięstwa 1, 44-100 Gliwice. Rozpatrzymy zgłoszenie i podejmiemy odpowiednie działania w celu rozwiązania zgłoszonej sprawy wspólnie z osobą składającą wniosek lub skargę.
Czyje dane przetwarzamy i na jakich zasadach
1 – Dane kontaktowe
Cele przetwarzania Twoich danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania
Możemy przetwarzać Twoje dane:
– w przypadku dowolnej formy kontaktu (np. listownie, telefonicznie, mailowo, przez ewentualny formularz kontaktowy, na żywo na wydarzeniach organizowanych przez nas):
- aby odpowiedzieć na Twoje pytania i utrzymywać kontakt w tym celu,
- w ramach realizacji naszych celów statutowych, obsługując korespondencję przychodzącą oraz udzielając
- odpowiedzi na Twoje wiadomości,
- w związku z treścią korespondencji,
- aby nawiązać kontakt w związku z naszymi celami statutowymi, teraz lub w przyszłości,
- w celu analizy naszej komunikacji oraz otrzymanych zapytań,
- aby promować naszą działalność statutową, informując o działaniach podejmowanych przez Fundację,
- w celu analizy skuteczności naszych działań, co służy realizacji naszych celów statutowych.
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych jest nasz prawnie uzasadniony interes polegający na możliwości prowadzenia komunikacji i przekazania odpowiedzi na pytanie dotyczące naszej działalności statutowej i promowanie naszej działalności statutowej (art. 6. ust. 1 lit. f RODO);
– W przypadku wydarzeń wymagających rejestracji – w celu umożliwienia zapisu na nasze wydarzenia oraz w celu analizy skuteczności naszych działań czy realizacji wymogów sprawozdawczości, a także w celu doskonalenia naszych działań i utrzymywania relacji – podstawą prawną przetwarzania jest wykonanie umowy, którą z Tobą zawieramy (np. w celu realizacji szkolenia czy wydarzenia) (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) lub nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
– W przypadku roszczeń Fundacji lub roszczeń zgłoszonych wobec Fundacji – w celu ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
– W zakresie Twojego wizerunku, w celu informowania o działalności statutowej Fundacji – podstawą przetwarzania jest uzasadniony interes Fundacji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), zawsze w połączeniu z Twoją zgodą (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). W przypadku zbierania dodatkowych danych osobowych takich jak wizerunek, przedstawimy Ci odpowiednią klauzulę informacyjną wraz z formularzem zgody.
– W przypadku skierowania wniosku lub skargi dotyczącej realizacji praw wynikających z RODO – w celu rozpatrzenia wniosku/skargi i udzielenia odpowiedzi – podstawą prawną przetwarzania jest realizacja przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
– Jeśli jesteś osobą kontaktową dla nas u naszego zleceniobiorcy lub realizujemy projekt dla Twojej organizacji (dalej razem jako „partner”) – ponieważ zostałeś wskazany jako osoba do kontaktu w celu wykonania umowy, w celu utrzymywania kontaktu z Tobą w bieżących sprawach, takich jak realizacja umów, przedstawianie ofert współpracy, składanie zleceń, odpowiadanie na pytania i przekazywanie informacji o działalności oraz możliwych formach współpracy – podstawą prawną przetwarzania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes polegający na bieżącym kontakcie z naszymi partnerami i utrzymywaniu relacji z pracownikami i współpracownikami naszych partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) oraz niezbędność w związku z realizacją umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) w celu zawarcia i realizacji umowy, a także realizacja obowiązków prawnych wynikających z umowy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), np. obowiązków podatkowych i rachunkowych.
Źródło danych
Twoje dane osobowe możemy otrzymać:
- bezpośrednio od Ciebie,
- od Twojego pracodawcy lub podmiotu, który reprezentujesz – nasz partner (osoba kontaktowa u partnera),
- od innej osoby, która utrzymuje kontakt z Fundacją w związku z jej celami (np. „polecenie”),
ze źródeł publicznie dostępnych (np. strona internetowa).
Rodzaje przetwarzanych danych
Gdy otrzymamy dane bezpośrednio od Ciebie, to od Ciebie zależy, jakie informacje będziemy przetwarzać. Najczęściej są to: adres e-mail, historia wysłanych e-maili, oraz ewentualne dodatkowe dane przekazane w trakcie komunikacji, takie jak imię i nazwisko, pseudonim, adres do korespondencji, numer telefonu oraz inne informacje, jeśli charakter wydarzenia tego wymaga.
W przypadku, gdy dane otrzymamy pośrednio, najczęściej będą to: adres e-mail, historia wysłanych e-maili, imię i nazwisko, a w zależności od kategorii osoby, której dane dotyczą, także adres do korespondencji lub numer telefonu.
W przypadku osoby kontaktowej u partnera mogą to być dodatkowo: służbowy adres e-mail, służbowy numer telefonu, miejsce pracy i jego adres, stanowisko, a także informacje dotyczące zakresu odpowiedzialności i zadań w organizacji.
W określonych sytuacjach (np. udział w wydarzeniu organizowanym przez Fundację) – wyłącznie po uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie Twojego wizerunku – będzie to także wizerunek.
Okres przechowywania Twoich danych osobowych
Twoje dane osobowe będziemy przetwarzać przez cały okres utrzymywania bieżących relacji (np. odpowiedzi na pytania, wymiany korespondencji, czas trwania umowy).
Po zakończeniu relacji, Twoje dane będą przechowywane przez okres 2 lat od zakończenia roku kalendarzowego, w którym miała miejsce ostatnia interakcja, chyba że wcześniej zgłosisz sprzeciw wobec ich przetwarzania.
Po upływie tego okresu, dane będą przetwarzane tylko wtedy, gdy jest to dozwolone lub wymagane na mocy obowiązującego prawa, np. w celach statystycznych, w celach zgodności z przepisami rachunkowymi i podatkowymi, w celu prowadzenia niezbędnej dokumentacji finansowo-księgowej lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku, dane będą przetwarzane wyłącznie w zakresie i przez czas niezbędny do realizacji tych celów zgodnie z przepisami prawa.
2 – Dane darczyńców
Cele przetwarzania Twoich danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania
Twoje dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
- Obsługa procesu przekazywania darowizny – przetwarzanie danych odbywa się za pośrednictwem banku lub operatora płatności w celu zawarcia i realizacji umowy darowizny, w tym technicznej obsługi dokonywanej przez Ciebie płatności (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
- Realizacja obowiązków prawnych – przetwarzanie danych w celu realizacji obowiązków prawnych, które ciążą na Fundacji, w tym m.in. zgodnie z przepisami rachunkowymi i podatkowymi, oraz prowadzenia niezbędnej dokumentacji finansowo-księgowej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
- Finansowanie działalności statutowej – przetwarzanie danych w celu analizy wpłat na rzecz Fundacji, oceny skuteczności działań i ich usprawnienia, co służy realizacji naszych celów statutowych. Przetwarzanie w tym zakresie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Fundacji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Przesyłanie podziękowań i informacji o wykorzystaniu środków – dane takie jak adres e-mail lub adres do korespondencji będą przetwarzane w celu wysłania podziękowań za wsparcie oraz informacji o wydatkowaniu pozyskanych środków. Przetwarzanie danych w tym zakresie odbywa się na podstawie uzasadnionego interesu Fundacji, którym jest zarządzanie relacjami z darczyńcami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Dochodzenie roszczeń – Twoje dane mogą być przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami w ramach prawnie uzasadnionych interesów Fundacji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Źródło danych
Twoje dane osobowe możemy otrzymać bezpośrednio od Ciebie – w wyniku dokonania przelewu zostaną nam przekazane przez bank lub operatora płatności.
Rodzaje przetwarzanych danych
W przypadku e-płatności przetwarzamy dane przekazane przez operatora płatności, w tym zazwyczaj: imię i nazwisko, adres e-mail, kwotę darowizny, datę jej przekazania oraz tytuł przelewu. W przypadku przelewu bankowego przetwarzamy dane zawarte w przelewie, takie jak: imię i nazwisko, kwotę darowizny, datę jej przekazania, numer rachunku, nazwę banku, adres oraz informacje zawarte w tytule przelewu.
Jeżeli podasz nam swój adres e-mail (np. poprzez e-płatności lub w tytule przelewu tradycyjnego) lub adres do korespondencji (np. adres przypisany do rachunku bankowego lub inny podany przez Ciebie), będziemy mogli wysłać Ci list z podziękowaniem za darowiznę oraz informację o sposobie wykorzystania środków. Podanie tych danych jest dobrowolne i nie jest wymagane do dokonania darowizny, chyba że jest to wymagane przez dany system płatności.
Okres przechowywania Twoich danych osobowych
Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany przepisami rachunkowymi i podatkowymi.
Dane te będą przechowywane:
- przez 5 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym dokonano darowizny,
- przez 2 lata po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym miała miejsce ostatnia interakcja z Tobą, chyba że wcześniej zgłosisz sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych osobowych.
Po upływie tego okresu, dane będą przetwarzane tylko wtedy, gdy jest to dozwolone lub wymagane na mocy obowiązującego prawa, np. w celach statystycznych, w celach zgodności z przepisami rachunkowymi i podatkowymi, w celu prowadzenia niezbędnej dokumentacji finansowo-księgowej lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku, dane będą przetwarzane wyłącznie w zakresie i przez czas niezbędny do realizacji tych celów zgodnie z przepisami prawa.
3 – Dane wolontariuszy
Cele przetwarzania Twoich danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania
Twoje dane osobowe będą przetwarzane:
- gdy jest to niezbędne do zawarcia i realizacji porozumienia o wolontariacie (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- w celu realizacji obowiązków prawnych spoczywających na Korzystającym (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), m.in. wynikających z Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 r. Poz. 1491), np. konieczność Twojego ubezpieczenia;
- w celu wynikającym z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Korzystającego, jakim jest dochodzenie ewentualnych roszczeń i obrona przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Źródło danych
Twoje dane osobowe możemy otrzymać bezpośrednio od Ciebie.
Rodzaje przetwarzanych danych
Przetwarzamy dane osobowe przekazane przez kandydata do wolontariatu: dane identyfikacyjne, dane adresowe, e-mail, numer telefonu. Jeśli specyfika zadania wolontariackiego tego wymaga – dane o wykształceniu, doświadczeniu, uprawnieniach zawodowych.
Następnie przetwarzamy dane osobowe wolontariusza takie jak: dane identyfikacyjne, dane adresowe, e-mail, numer telefonu, dane o Oddziale NFZ oraz inne dane wymagane w formularzach ZUS lub do ubezpieczenia NNW (jeśli dotyczy).
Okres przechowywania Twoich danych osobowych
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez okres realizacji porozumienia o wolontariacie, a po jego zakończeniu przez okres wynikający z przepisów prawa. Twoje dane osobowe mogą być przechowywane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
4 – Media społecznościowe
Cele przetwarzania Twoich danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania
Przetwarzamy Twoje dane osobowe w następujących celach:
- w ramach interakcji na naszych kanałach w mediach społecznościowych, odpowiadając na Twoje wiadomości oraz prowadząc dyskusje w komentarzach pod postami;
- w celu promowania naszej działalności i szerzenia informacji o Fundacji poprzez posty publikowane w mediach społecznościowych;
- w celu analizowania statystyk dostarczanych przez operatorów mediów społecznościowych, obejmujących dane o wyświetleniach postów, zasięgach, interakcjach oraz demografii naszych obserwujących. Te dane są zbierane na podstawie Twoich aktywności w mediach społecznościowych i służą celom statystycznym.
Podstawą przetwarzania Twoich danych jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Ponadto, Twoje dane mogą być przetwarzane w celu dochodzenia i obrony przed ewentualnymi roszczeniami, co również wynika z naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Warto pamiętać, że media społecznościowe, w tym Facebook czy YouTube, są administratorami danych swoich użytkowników i przetwarzają je na podstawie własnych regulaminów. Kiedy wchodzisz w interakcję z nami na tych platformach (np. poprzez polubienie, obserwowanie, reakcje na posty, udostępnienia, komentarze, wiadomości prywatne), Fundacja również staje się administratorem Twoich danych osobowych.
Po przejściu na nasz profil na mediach społecznościowych, użytkownik korzysta z zewnętrznego serwisu, który ma własne zasady przetwarzania danych. Serwisy te mogą wykorzystywać zebrane dane do innych celów, zgodnie ze swoimi regulaminami. Twoje interakcje na platformach społecznościowych, jak polubienia czy komentarze, mogą być widoczne także dla innych użytkowników tej samej platformy. Fundacja nie przekazuje tych danych innym podmiotom.
Dane, które przekażesz nam za pomocą mediów społecznościowych, nie są łączone z innymi informacjami, chyba że wymaga tego konkretna sytuacja (np. jeśli wysłałeś wiadomość prywatną z prośbą o kontakt).
Źródło danych
Dane otrzymujemy od Ciebie, gdy zaczynasz obserwować nasze konta w mediach społecznościowych lub w inny sposób wchodzisz z nami w interakcję.
Rodzaje przetwarzanych danych
Możemy przetwarzać następujące dane osobowe: nazwa użytkownika, imię i nazwisko, wizerunek/awatar, profil publiczny, informacje o tym, od kiedy nas obserwujesz, inne informacje przekazane w wiadomościach lub komentarzach i reakcje na naszą treść oraz wszelkie inne, które przekażesz nam tymi kanałami, a także dane przetwarzane przez media społecznościowe na potrzeby statystyk.
Okres przechowywania Twoich danych osobowych
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez czas, w którym pozostajesz naszym obserwatorem lub angażujesz się w interakcje z naszymi treściami i aż do momentu zakończenia działania naszej strony w mediach społecznościowych. Masz możliwość usunięcia swoich komentarzy, zaprzestania obserwowania naszych kont lub dezaktywacji swojego konta w mediach społecznościowych w dowolnym momencie, w zakresie w jakim pozwala na to dana platforma mediów społecznościowych, której jesteś użytkownikiem.
Dane mogą być przechowywane przez okres, w którym mogą wystąpić roszczenia prawne, zgodnie z obowiązującymi terminami przedawnienia.
5 – Strona internetowa
Cele przetwarzania Twoich danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania
Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu:
- zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony, konfiguracji, bezpieczeństwa, naprawiania błędów oraz analizowania statystyk odwiedzin i popularności treści – na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- prowadzenia analiz aktywności, a także preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i wyświetleń (cele analityczne i statystyczne) – na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Pliki Cookies (tzw. ciasteczka) są używane w celu dopasowania treści strony do Twoich potrzeb, pomiarów statystycznych i udoskonalenia strony – Twoje dane będą przetwarzane na podstawie Twojej dobrowolnej zgody udzielonej przy wejściu na stronę internetową (art. 6 ust 1 lit. a RODO).
Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane w celu wynikającym z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Fundację, jakim jest dochodzenie i obrona przed ewentualnymi roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Źródło danych
Dane będą otrzymywane bezpośrednio od Ciebie, co wynika z Twoich interakcji ze stroną internetową i zgody na pliki cookies. Podanie danych jest dobrowolne. Nie wymagamy logowania w celu skorzystania z funkcjonalności strony.
Rodzaje przetwarzanych danych
Podczas korzystania przez użytkownika ze strony internetowej automatycznie zbierane są dane dotyczące użytkownika. Do tych danych zalicza się m.in.: adres IP, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego. Dane te mogą być zbierane przez pliki cookies (tzw. ciasteczka), a także mogą być zapisywane w logach serwera.
Okres przechowywania Twoich danych osobowych
Dane te będą przetwarzane tak długo, jak wchodzisz w interakcję ze stroną internetową.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez okres funkcjonowania strony internetowej, a po jego zakończeniu przez okres wynikający z przepisów prawa. Twoje dane osobowe mogą być przechowywane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
W każdym momencie możesz zrezygnować z instalowania plików cookies lub usunąć je ze swojego urządzenia końcowego.
Odbiorcy Twoich danych osobowych
Twoje dane nie są udostępniane podmiotom trzecim, chyba że jest to niezbędne i wyraźnie wymagane przepisami obowiązującego prawa czy aktualnymi wymogami technologii (np. usługi hostingu czy dostępu do chmury), czyli podmiotom, które są niezbędne w realizacji naszych celów statutowych i bez których usług Ty też nie możesz się zazwyczaj obyć całkowicie w codziennym życiu. Dane osobowe mogą być przekazywane, w zależności od kategorii osoby, której dane osobowe dotyczą, podmiotom świadczącym usługi na rzecz Fundacji związane z wykonywaniem umowy, takie jak:
- dostawcom usług IT odpowiedzialnym m.in. za obsługę systemów informatycznych i aplikacji, z których korzystamy i od których wynajmujemy przestrzeń serwerową (np. administrujący stroną internetową, świadczący usługi hostingu czy dostępu do chmury, takim jak Google, Microsoft),
- podmiotom takim jak banki i operatorzy płatności przy płatnościach (w przypadku darczyńców, wolontariuszy, partnerów),
- operatorom pocztowym – Poczcie Polskiej S.A. oraz innym firmom działającym na podstawie prawa pocztowego (przy wysyłaniu korespondencji drogą tradycyjną),
- podmiotom, którym zlecamy drukowanie (np. książki, gdzie Twoje imię i nazwisko wskazują na Ciebie jako darczyńcę – wyłącznie jeśli nas o to wyraźnie poprosisz),
- podmiotom świadczącym usługi księgowe (w przypadku darczyńców, wolontariuszy, partnerów) oraz
- podmiotom świadczącym usługi prawne w przypadku roszczeń czy
przekazywane towarzystwom ubezpieczeniowym, jeśli obowiązek ubezpieczenia będzie wynikał z przepisów prawa (w przypadku wolontariuszy), - biegłym rewidentom w ramach ewentualnego audytu finansowego (w przypadku darczyńców, wolontariuszy, partnerów),
- jeśli wydarzenie odbywa się online – platformie wideokonferencyjnej.
Podmioty takie przetwarzają dane osobowe na podstawie umowy z Fundacją i tylko zgodnie z poleceniami Fundacji. Fundacja korzysta tylko z usług podmiotów przetwarzających, z którymi współpracuje na stałe i podpisała stosowne umowy powierzenia lub z podmiotami, które zapewniają wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych. Podmioty te na równi z nami są zobowiązane do zachowania poufności i bezpieczeństwa wszelkich danych osobowych, które zostały im udostępnione.
Dane osobowe mogą być przekazywane także uprawnionym podmiotom publicznym – administracji skarbowej, organom nadzorującym przestrzeganie prawa, organom regulacyjnym i innym władzom rządowym lub podmiotom upoważnionym przez przepisy prawa, jeśli wymagają tego obowiązujące regulacje.
Informacje dodatkowe
Opisane zasady ochrony prywatności dotyczą działalności statutowej Fundacji i strony internetowej www.fundacjarzewobodhi.pl, której jesteśmy wyłącznym administratorem. Nie odpowiadamy za politykę prywatności innych stron internetowych, do których linki znajdują się na naszej stronie.
W niniejszym dokumencie mogą nastąpić zmiany, na które może wpłynąć rozwój technologii internetowej, zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój naszej Strony internetowej i sklepu. Wszelkie zmiany będą komunikowane Użytkownikom niezwłocznie w sposób widoczny i zrozumiały.
Wszelkie pytania lub uwagi dotyczące Polityki prywatności prosimy kierować na adres: drzewobodhi@gmail.com